A FELTÉTELEK ÖSSZEFOGLALÁSA
A FIZIGO webáruházat a Sparo s.r.o. működteti, székhelye: Ľubochnianska 4, 83104 Bratislava, azonosítószám: 46835181, Szlovák Köztársaság.
Kapcsolatba léphet velünk e-mailben vagy telefonon.
Amint elküldi megrendelését az online áruházon keresztül, a szerződés létrejön. A megrendelésének elfogadását és a szerződés megkötését e-mailben visszaigazoljuk.
Kérjük, hogy a szerződés megkötésétől számított 3 napon belül fizessen.
Fogyasztóként bármikor elállhat a megkötött szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül. Kérjük, olvassa el a teljes szerződési feltételeket, hogy mely szerződésektől nem lehet elállni. Mi bármikor elállhatunk a megkötött szerződéstől addig a pillanatig, amíg Ön át nem veszi tőlünk az árut. Az elálláskor Ön az elállástól számított 14 napon belül saját költségén visszaküldi nekünk az árut, beleértve az általunk adott ajándékokat és bónuszokat is, ha vannak ilyenek. Mi a visszaküldött áruk kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön pénzét. Az áru szállítási címét ezt követően közöljük Önnel.
Ha Ön tárgyi árut rendel webáruházunkból, akkor ez adásvételi szerződést eredményez.
Ezeket az árukat csak a következő országokba szállítjuk: Ausztria, Belgium, Bulgária, Horvátország, Csehország, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Horvátország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia és Németország. Ön az áru tulajdonosa lesz az áru átvételekor, de csak a teljes ár teljes kifizetése után. Ha sérült árut szállítottak Önnek, mint fogyasztónak vagy nem vállalkozónak, kérjük, haladéktalanul értesítsen minket. Ha az áru átvételekor fedezi fel a sérülést, akkor a fuvarozót is értesítse a sérülésről. Ha a sérült árut vállalkozóként szállítják Önnek, akkor a fuvarozóval kell tárgyalnia.
Ha Ön nem vállalkozó, akkor az áru átvételétől számított 24 hónapon belül, vagy ha máshol szerepel, ennél hosszabb határidőn belül jogosult az áru hibáit reklamálni. Vállalkozóként az áru átvételétől számított 6 hónapon belül, illetve látens hiba esetén 2 éven belül reklamálhatja azokat a hibákat, amelyek a kárveszély átszállásának időpontjában az árun már megvoltak. Az áruhoz fűződő igényérvényesítés pontos módjáról és arról, hogy igényérvényesítés esetén mit követelhet, a szerződési feltételekben tájékozódhat.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1 A feltételek hatálya. A jelen általános szerződési feltételek szabályozzák a közöttünk, mint kereskedő és Ön, mint vásárló között az online áruházon keresztül történő szerződéskötést, valamint a mi és az Ön szerződésből eredő jogainkat és kötelezettségeinket. A feltételek kötelező információkat is tartalmaznak. A személyes adatok feldolgozására vonatkozó információk külön dokumentumban találhatók a weboldalunkon. A feltételek 2023.2.23-án lépnek hatályba.
1.2 Használt kifejezések. Feltételeinkben a következő rövidítéseket használjuk:
1.2.1. Mi, azaz a kereskedő, a FIZIGO - Sparo s.r.o., székhelye: Ľubochnianska 4, 83104 Bratislava, azonosítószám: 46835181, Szlovák Köztársaság.
1.2.2:
1.2.2.1. a Fogyasztó, aki nem üzleti tevékenysége vagy önálló szakmája gyakorlása keretében eljáró személy,
1.2.2.2.2. nem vállalkozó személy, azaz olyan jogi személy, aki nem vállalkozási tevékenységének keretében vagy szakmája önálló gyakorlása során jár el,
1.2.2.3. Vállalkozó, azaz olyan természetes vagy jogi személy, aki vagy amely üzleti tevékenysége során vagy önálló foglalkozása gyakorlása során jár el.
1.2.3. Webáruház, azaz a www.FiziGO.com címen található webes felületünk, ahol megtekintheti kínálatunkat és megrendelheti a kínálatunkból az árukat.
1.2.4. e-mail, azaz elektronikus levél, amellyel az online áruházunk webcímén elérhető e-mail címen lehet velünk kapcsolatba lépni.
1.2.5. Telefon, azaz az a telefonszám, amelyen keresztül kapcsolatba lehet lépni velünk a webáruházunk webcímén elérhető telefonszámon.
1.2.6. Szerződések, ami a vásárlási szerződéseket jelenti.
1.3. A feltételek viszonya a szerződéshez. A szerződési feltételek minden szerződés szerves részét képezik. A szerződés eltérő rendelkezései elsőbbséget élveznek az általános szerződési feltételek szövegével szemben.
1.4 A szerződés és a szerződési feltételek viszonya a jogszabályokhoz. Az Általános Szerződési Feltételekben vagy a Szerződésben nem szabályozott jogokra és kötelezettségekre a Szlovák Köztársaság jogszabályai, különösen a 102/2014. sz. törvény, a Polgári Törvénykönyv és a 250/2007. sz. törvény a fogyasztóvédelemről, az Európai Unió jogszabályaival, különösen a 2011/83/EU irányelv a fogyasztók jogairól és a 2000/31/EK irányelv az elektronikus kereskedelemről összhangban, irányadóak. A szerződési feltételek vagy a szerződés és valamely jogszabályi rendelkezés közötti ellentmondás esetén, hacsak nem olyan kérdésről van szó, amelytől megállapodással el lehet térni, a jogszabályi rendelkezés az irányadó.
1.5 A feltételek és a szerződési feltételek rendelkezéseinek elválaszthatósága. Ha a feltételek vagy a szerződéses megállapodások bármely rendelkezése érvénytelenné, hatálytalanná válik, vagy figyelmen kívül hagyják, ez nem érinti a feltételek és a szerződéses megállapodások többi rendelkezésének érvényességét és hatékonyságát.
1.6 Nemzetközi elemmel rendelkező kapcsolatok. A köztünk és Ön között fennálló jogviszonyokra nemzetközi elem esetén a szlovák jog az irányadó, és a jogviták rendezésére a szlovák bíróságok rendelkeznek joghatósággal. Az áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló ENSZ-egyezmény (Bécsi Egyezmény) nem alkalmazandó.
1.7 A panaszok megoldásának módjai. Az Ön és köztünk felmerülő panaszokat és vitás kérdéseket az alábbiak szerint lehet rendezni
1.7.1. peren kívül, a Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzési Hatóság által lefolytatott eljárásban (www.soi.sk),
1.7.2. a mi e-mail címünkre küldött e-mailben.
1.8 Felügyeleti hatóságok. Tevékenységünket a Szlovák Köztársaság állami hatóságai ellenőrzik és felügyelik, akikhez a hatáskörüket és illetékességüket szabályozó jogszabályoknak megfelelően fordulhat panaszaival. Az állami felügyeleti hatóságok különösen a következők:
1.8.1. A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet,
1.8.2. a kereskedelmi engedélyező hatóságok,
1.8.3. a Személyes adatok védelmével foglalkozó hivatal,
ÁRUBESZERZÉS ÉS SZERZŐDÉSKÖTÉS
2.1 Áru megrendelése. A webáruházunkban található árukat a szerződéskötésre vonatkozó ajánlat elfogadásával lehet megrendelni, ami az áruk megjelenítését jelenti a webáruházban, az alábbi linken keresztül:
2.1.1. az online áruház.
Az ajánlatunk módosítással vagy eltéréssel történő elfogadása nem lehetséges, és az Ön részéről ellenajánlatnak minősül.
2.2. Az áruk interneten keresztül történő megrendelése. Ön az online áruházon keresztül úgy rendel árut, hogy kiválasztja a felkínált árut a kívánt mennyiségben, minőségben és kivitelben, az árut a virtuális kosárba helyezi, bejelentkezik felhasználói fiókjába vagy új felhasználói fiókot hoz létre, kitölti a szükséges adatokat, kiválasztja a szállítási és fizetési módot, és a "Pay Now" gomb segítségével elküldi megrendelését, amellyel a szerződés létrejön. A megrendelés elküldése előtt lehetősége lesz ellenőrizni és szükség esetén módosítani a megadott adatokat.
2.3 Megrendelés visszaigazolása. Az Ön megrendelésének sikeres elfogadását és a szerződés megkötését az Ön e-mail címére küldött e-mailben igazoljuk vissza, amely tartalmazza a következőket:
2.3.1. A szerződés megkötésének és tartalmának megerősítése.
. Hiányos vagy hibás megrendelés esetén felkérjük Önt a megrendelés kiegészítésére, vagy értesítjük a szerződéskötés lehetetlenségéről.
2.4. A szerződés nyelve és fenntartása. A szerződéseket angol nyelven kell megkötni. A megkötött szerződéseket tároljuk, és kérésre hozzáférést biztosítunk Önnek a szerződéséhez.
MEGKÖTÖTT SZERZŐDÉSEK ÉS AZOK TARTALMA
3.1 A szerződés módosítása és felmondása. A megkötött szerződések nem módosíthatók vagy mondhatók fel egyoldalúan; ez csak közös megegyezéssel, vagy ha jogszabály vagy a szerződési feltételek ezt előírják.
3.2 Az adásvételi szerződés tartalma. A megkötött adásvételi szerződés alapján mi kötelesek vagyunk a megrendelt tárgyi árut leszállítani és a megállapodás szerinti szolgáltatásokat nyújtani Önnek a megállapodás szerinti módon, Ön pedig köteles átvenni az árut és kifizetni nekünk a teljes árat, amely a megrendelt áru árából, a fizetés árából, az áru szállításának árából és a megrendelt kiegészítő szolgáltatások árából áll.
3.3 Szellemi tulajdon védelme. Ha olyan árukat szállítunk Önnek szerződés alapján, amelyek szellemi tulajdonjogok (különösen szerzői jog, védjegyek, ipari minták, szabadalmak és használati minták) által védettek, a szellemi tulajdonjogok gyakorlására vonatkozó engedély nem képezi a szerződés részét. A szerzői jogvédelem alatt álló árukat magánszemélyként csak saját személyes használatra, jogi személyként pedig csak saját belső használatra használhatja, különösen nem jogosult az árukat sokszorosítani, továbbértékesíteni, bérbe adni vagy más módon harmadik felek rendelkezésére bocsátani.
3.4 Kedvezmények és promóciók. A kedvezmények vagy egyéb marketingakciók esetében az egyes kedvezmények és egyéb nyújtott előnyök nem kombinálhatók, kivéve, ha másképp nem szerepel.
3.5 Ajándékok és bónuszok. Ha a szerződés keretében ajándékokat vagy egyéb bónuszokat biztosítunk Önnek, az ajándékozási szerződés alapján történik, és ezek esetleges hibáiért nem vállalunk felelősséget. Az ajándékszerződés megléte a főszerződés meglététől függ, és az ajándékszerződés azzal a feltételtől függ, hogy a főszerződés felmondása esetén az ajándékszerződés felmondásra kerül.
3.6. Kedvezményes kuponok és ajándékutalványok. A kedvezményes kuponok és ajándékutalványok a kuponon vagy utalványon megállapított vagy meghatározott feltételek szerint válthatók be. Eltérő megállapodás hiányában csak nálunk válthatók be, és érvényességi idejük kedvezményes kuponok esetében a kiállítás dátumától számított egy évre, ajándékutalványok esetében pedig a kiállítás dátumától számított egy évre korlátozódik.
FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1 Fizetési módok. A teljes árat
4.1.1. előre készpénzmentes Shopify Pay fizetéssel
4.1.2. előre készpénzmentes bankkártyával,
4.1.3. előre készpénzmentes PayPal fizetési rendszerrel
4.2. Fizetési határidő. Ön köteles a teljes vételárat az áru kiszállítása előtt kifizetni, a megállapodás szerinti fizetési módnak megfelelően. Ha a teljes árat az áru leszállítása előtt kell kifizetni, Ön köteles azt a szerződéskötéstől számított 3 napon belül megfizetni. Ha a teljes árat pénzforgalmi szolgáltatón keresztül kell kifizetni, a teljes árat a pénzösszegnek a pénzforgalmi szolgáltatónál vezetett számlánkon történő jóváírásával fizetjük ki.
4.3 Adóügyi dokumentumok elektronikus továbbítása. Ön beleegyezik, hogy a megrendelés leadásakor megadott e-mail címre elektronikus formában számlát (adóügyi dokumentumot) állítunk ki és küldünk Önnek.
SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
5.1 Az áruk szállítása. A Szerződés szerinti árukat partnereinken keresztül szállíthatjuk Önnek. A Szerződés szerinti áruszállítás egyszeri szállításnak minősül, és nem minősül a Polgári Törvénykönyv 1829. § (1) bekezdés c) pontja szerinti ismételt áruszállításnak. Előfordulhat azonban, hogy az árukat közvetlenül a partnerünk szállítja ki Önnek, ezért többféle árura vonatkozó megrendelés esetén előfordulhat, hogy ezeket több részletben szállítják ki, és az adott csomag feladójaként nem minket neveznek meg. Az alábbiakban meghatározott szállítási feltételek vonatkoznak minden esetleges részszállításra.
5.2 Szállítási módok. Az Ön által igénybe vehető szállítási módok webáruházunk megfelelő oldalán találhatók. Itt
5.3 Szállítási korlátozások. Kizárólag a következő országokba szállítunk árukat:
5.3.1. Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia és Németország.
5.4 Tulajdonszerzés. Ön az általunk szállított áruk tulajdonosa lesz az áru átvételekor, de csak a teljes vételár teljes kifizetése után.
5.5 A szállítási határidő. Az áru leszállítására megállapított határidő a szerződés megkötésétől kezdődik. Ha a teljes árat az áru leszállítása előtt kell kifizetni, a szállítási határidő csak a teljes ár kifizetésétől kezdődik. Az árut ezen az időtartamon belül kell a rendeltetési helyre szállítani. Ha Ön nem fogyasztó, és az árut fuvarozó szállítja a rendeltetési helyre, az árut ebben az időpontban adják át a fuvarozónak.
5.6 Az áru átvétele. Az árut a szállítási módtól függően a megállapodás szerinti időben és helyen kell átvennie. Ha az árukat fuvarozó szállítja, akkor az árukat akkor kell átvennie, amikor azok elérik a rendeltetési helyüket. Ha Ön nem veszi át az árut, jogunkban áll elállni a szerződéstől, jogunk van az áru szállításának költségeit megfizetni, ha azokat nem fizette ki az áru szállítása előtt, valamint jogunk van az áru tárolási díjának megfizetésére az áru tárolásának időtartamára, amely akkor ér véget, amikor Ön átveszi az árut, eláll a szerződéstől, vagy mi elállunk a szerződéstől. A raktározási díj összege naponta €1, de a raktározási díj teljes összege nem haladhatja meg a tárolt áru árát. Ha az árut újra leszállítjuk Önnek, miután Ön nem vette át, jogosultak vagyunk az újbóli leszállítással kapcsolatos költségek megtérítésére.
5.7 Személyazonossági ellenőrzés az áru átvételekor. Ha az árut a kiszállítás előtt kifizették, jogosultak vagyunk az áru átvételét az átvevő személy személyazonosságának ellenőrzésétől függővé tenni, a személyazonosság igazolása alapján.
5.8 Az áruknak a fogyasztó vagy nem fogyasztó által történő szállítás közbeni károsodása. Ha Ön fogyasztó vagy nem vállalkozó személy, az áru sérülésének kockázata az áru átvételekor száll át Önre. Abban az esetben, ha az árut sérülten szállítják Önnek, Ön köteles a sérülésről haladéktalanul és lehetőleg azonnal értesíteni minket:
5.8.1. e-mailben az e-mail címünkre,
5.8.2. telefonon a telefonszámunkon.
. Ha Ön az áru átvételekor a csomag sérülését tapasztalja, köteles a kárról nemcsak minket, hanem a fuvarozót is értesíteni, amikor átveszi az árut. Ön kérheti a fuvarozót, hogy a sérült küldeményt az átvétel előtt csomagolja ki, és ha Ön felfedezi, hogy az áru sérült, nem köteles azt a fuvarozótól átvenni.
5.9 A kereskedő által szállított áruk sérülése. Ha Ön vállalkozó, és az árut fuvarozó szállítja, az áru sérülésének kockázata akkor száll át Önre, amikor az árut átadják a fuvarozónak. Ha az áru sérülése a kárveszély átszállása után következik be, nem vagyunk felelősek érte, és az áru sérülése nem érinti az Ön teljes árfizetési kötelezettségét és az áru átvételére vonatkozó kötelezettségét. Abban az esetben, ha az árut sérülten szállítják Önnek, Ön köteles a kárt haladéktalanul a fuvarozóval szemben érvényesíteni.
5.10 Az áruk csomagolása. Eltérő megállapodás hiányában az árukat a megőrzésükre és védelmükre alkalmas módon csomagolják.
ELÁLLÁSI JOG
6.1 Általános elállás. A megkötött szerződéstől való elállás a szerződést eleve felmondja, és a felek kötelesek egymásnak visszaszolgáltatni mindazt, amit az elállt szerződés alapján nyújtottak. A szerződéstől való elállás a szerződéstől függő ajándékozási szerződést is megszünteti. Az elállási jog a szerződési feltételekben meghatározott feltételek mellett, illetve amennyiben jogszabály előírja, gyakorolható.
6.2 A mi elállási jogunk. A szerződés megkötésétől kezdve a szerződés megkötésének időpontjától az áru Ön által történő átvételéig bármikor jogosultak vagyunk elállni a megkötött szerződéstől az alábbi okok miatt:
6.2.1. A megrendelt áru készletének kimerülése,
6.2.2. az áru átvételének elmaradása,
6.2.3. az online rendelési rendszerünkkel való visszaélés,
6.2.4. helytelen adatok megadása az áru megrendelésekor,
6.2.5. az áru megrendelése a normál árnál lényegesen alacsonyabb áron, ha az árut online áruházunk hibája vagy hibája miatt kínáltuk ilyen áron,
6.2.6. egyéb, különös méltánylást érdemlő okok.
6.3 A fogyasztó törvényes joga a szerződéstől való elállásra. Ha Ön fogyasztó, joga van elállni a megkötött szerződéstől a következő 14 napon belül
6.3.1. az áru átvétele, adásvételi szerződés esetén,
6.3.2. az áru utolsó szállításának kézhezvételétől, többféle árutípusra vagy több alkatrész szállítására vonatkozó szerződés esetén,
6.3.3. az áru első szállításának átvétele, az áru rendszeres, ismétlődő szállítására vonatkozó szerződés esetén,
6.3.4. a szerződés megkötése, ha az egy másik szerződés.
6.4. A szerződéstől való elállás lehetetlensége. Önnek nincs joga elállni a szerződéstől:
6.4.1. az Önre vagy személyére szabott áruszállításra vonatkozó árutól,
6.4.2. olyan zárt csomagolású áruk szállítására, amelyeket kivettek a csomagolásból, és higiéniai okokból nem küldhetők vissza,
6.4.3. romlandó áruk vagy olyan áruk szállítására, amelyek a szállítást követően visszafordíthatatlanul összekeveredtek más árukkal,
6.4.4. szolgáltatások nyújtására, ha azokat az Ön előzetes hozzájárulásával az elállási határidő lejárta előtt végezték el,
6.4.5. egyéb, ha jogszabály előírja.
6.5 Az elállás módja. Ha Ön elállási joggal rendelkezik, és el kíván állni a Szerződéstől, akkor ezt a nekünk kézbesített egyoldalú jogorvoslattal teheti meg, lehetőleg az Általános Szerződési Feltételekhez csatolt elállási nyilatkozatminta kitöltésével és e-mailben a mi e-mail címünkre történő elküldésével.
6.6 Határidő megtartása. Ha Ön fogyasztó, az elállási határidő betartásához elegendő, ha az elállási határidő utolsó napján elküldi nekünk az elállását.
6.7 Az áru visszaküldése az elállást követően. Ha Ön eláll a szerződéstől, akkor az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül saját költségén vissza kell küldenie nekünk az árut, lehetőleg
6.7.1. az árut az általunk a reklamációs eljárás során megadott címre küldve. Az árut sérülésmentesen, szennyezetlenül, kopásmentesen és használatra utaló jelektől mentesen, az összes tartozékkal és dokumentációval együtt, eredeti csomagolásban kell visszaküldenie nekünk. Vissza kell juttatnia hozzánk a felmondott szerződés keretében kapott ajándékokat és bónuszokat is.
6.8 Visszatérítés az elállást követően. Ha Ön mint fogyasztó eláll a szerződéstől, az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által kifizetett összeget, de csak azután, hogy az árut visszaküldte nekünk, vagy bizonyítékot szolgáltatott arról, hogy az árut elküldték nekünk. Csak az Ön általunk kínált legolcsóbb, hasonló szállítási módnak megfelelő szállítási költséget térítjük vissza. Ha a visszaküldött áruk értéke a természetük, jellemzőik és funkcionalitásuk megismeréséhez szükséges kezelésen kívüli kezelés következtében csökken, a visszatérítés az áruk értékének csökkenésével megegyező összeggel csökken. Az összeget ugyanolyan módon, ahogyan azt Öntől megkaptuk, vagy bármely más, általunk elfogadott módon visszautaljuk Önnek, feltéve, hogy Önnek nem keletkeznek további költségei.
A FOGYASZTÓK ÉS NEM FOGYASZTÓK ÁLTAL AZ ÁRUK HIBÁI MIATT BENYÚJTOTT IGÉNYEK
7.1. Hatály. Az Általános Szerződési Feltételek ezen szakasza csak akkor vonatkozik Önre, ha Ön fogyasztó vagy nem fogyasztó, és szabályozza az áruk hibáival kapcsolatos felelősségünket.
7.2 Jótállási időszak. A jótállási időszak 24 hónap.
7.3 Felelősségünk az áruk hibáiért. Mi felelünk Önnek azért, hogy az áruk átvételkor és a jótállási időszak alatt hibátlanok legyenek. Különösen azért vagyunk felelősek, hogy az áru
7.3.1. olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekben megállapodtunk, megállapodás hiányában pedig olyan tulajdonságokkal, amelyeket mi vagy a gyártó leírtunk, vagy amelyeket Ön az áru jellegére tekintettel és az elvégzett reklám alapján elvárhatott,
7.3.2. alkalmas arra a célra, amire az általunk megjelölt, vagy amire az ilyen jellegű árukat általában használják,
7.3.3. minőségében vagy kivitelezésében megfelel az elfogadott mintának vagy mintadarabnak, ha a minőséget vagy kivitelezést az elfogadott minta vagy mintadarab alapján határozták meg,
7.3.4. megfelelő mennyiségben, méretben vagy tömegben van; és
7.3.5. megfelel a jogszabályi követelményeknek.
7.4. Kiterjesztett minőségi garancia. Ha az eladott áru, annak csomagolása, az árut kísérő utasítás, a reklám vagy a szerződés a jótállási időnél hosszabb időtartamot jelöl meg, amely alatt az áru vagy az áru egy része használható, akkor a jótállási idő lejárta után a következőkért vállalunk felelősséget Önnel szemben
7.4.1. az áru vagy annak egy része megfelel a szokásos rendeltetésének,
7.4.2. az áru vagy annak egy része megőrzi szokásos tulajdonságait.
A kiterjesztett minőségi garancia időtartama a jótállási idővel egyidejűleg kezdődik. Bizonyos árukra csak akkor vállalunk kiterjesztett minőségi garanciát, ha a garancia időtartama az árukra a fentiekben meghatározott módon került meghatározásra.
7.5. A felelősség korlátozása. Nem vagyunk felelősek Önnel szemben
7.5.1. az alacsonyabb áron értékesített árukért olyan hiba miatt, amelyre vonatkozóan az alacsonyabb árban állapodtunk meg,
7.5.2. az áruk szokásos használatából eredő elhasználódásért,
7.5.3. használt áruk esetében olyan hibáért, amely megfelel az áru használatának vagy elhasználódásának az átvételkor tapasztalt szintnek,
7.5.4. ha Ön az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás,
7.5.5. ha a hibát Ön okozta.
7.6 A jog gyakorlására vonatkozó határidő. Ön köteles az árut a lehető leghamarabb megvizsgálni, és meggyőződni annak tulajdonságairól és mennyiségéről. Ön köteles az áru hibájáért való felelősségből eredő jogát velünk szemben indokolatlan késedelem nélkül, a lehető leghamarabb a hiba felfedezése után, a jótállási időn vagy a meghosszabbított minőségi garanciaidőn belül gyakorolni. Ellenkező esetben az áru hibáiért való felelősségre vonatkozó joga megszűnik, és Ön nem jogosult kártérítésre.
7.7 Az Ön jogai az áru hibája esetén. Ha az áru hibás, Ön jogosult:
7.7.1. a hiba ingyenes kijavíttatására,
7.7.2. ha a hiba kijavítása vagy az áru vagy annak bármely része kicserélése nem lehetséges, elállni a szerződéstől,
7.7.3. ésszerű árengedményt kapjon a vételárból.
7.8. Az Ön jogai a használt áru hibája esetén. Ha a hibásan eladott áru vagy a használtan eladott áru hibás, Ön jogosult:
7.8.1. a hiba ingyenes kijavíttatására,
7.8.2. a vételárból ésszerű árengedményt kapjon,
7.8.3. ha sem a hiba kijavítása, sem a vételárból való árengedmény nem lehetséges, elállni a szerződéstől.
7.9. Az Ön jogai az áru hibájának ismételt vagy többszöri előfordulása esetén. Ha Ön a javítást követően ugyanazon hiba ismételt előfordulása vagy többszörös hiba miatt nem tudja megfelelően használni az árut, az Ön választása szerint jogosult:
7.9.1. új áru szállítására vagy alkatrész cseréjére, de ez nem vonatkozik a hibásan eladott árukra vagy a használt árukra,
7.9.2. ésszerű árengedményt a vételárból,
7.9.3. a szerződéstől való elállásra.
A hiba megismétlődésének minősül, ha legalább két korábbi javítást követően ugyanaz a hiba jelentkezik az árun. Többszörös hibának minősül legalább három olyan hiba egyidejű előfordulása, amelyek mindegyike önállóan akadályozza az áru használatát.
7.10. A szerződéstől való elállás és az új áru leszállításának kérésének lehetetlensége. Ha Ön nem tudja az árut abban az állapotban visszaszolgáltatni, ahogyan átvette, nem állhat el a szerződéstől, illetve nem kérheti új áru szállítását. Ez nem vonatkozik,
7.10.1. ha az áru hibás voltának megállapítására irányuló vizsgálat eredményeként az állapot megváltozott,
7.10.2. ha Ön az árut a hiba felfedezése előtt használta,
7.10.3. nem Ön okozta cselekményével vagy mulasztásával az áru változatlan állapotban történő visszaküldésének lehetetlenségét; vagy
7.10.4. ha Ön a hiba felfedezése előtt eladta az árut, ha azt elfogyasztotta, vagy ha az árut a rendes használat során megváltoztatta; ha ez csak részben történt meg, akkor Ön köteles visszaszolgáltatni nekünk azt, amit még vissza tud adni, és a fennmaradó részt olyan mértékben kell megtérítenie nekünk, amilyen mértékben az áru használatából hasznot húzott.
7.11 Az igényérvényesítés módja. Abban az esetben, ha Ön a hibákért való felelősségből eredő jogát kívánja gyakorolni, ezt a legmegfelelőbb módon teheti meg:
7.11.1. az áru elküldésével az eljárás során általunk megadott címre,
7.11.2. ha a jótállási jegyen vagy más dokumentumon, az áru csomagolásán vagy webáruházunkban található, a hibákért való felelősség érvényesítésére kijelölt más személyt jelöl meg, akkor az adott személytől.
7.12. A kárigény részletei. Az árut olyan állapotban kell átadni nekünk, amely lehetővé teszi számunkra az igényérvényesítés megalapozottságának megítélését, különösen az áru nem adható át indokolatlanul piszkos állapotban. Reklamáció benyújtásakor Önnek a következőket kell tennie:
7.12.1. bizonyítani, hogy az árut tőlünk vásárolta,
7.12.2. meg kell adnia, hogy milyen hibára hivatkozik, és hogyan szeretné, hogy a reklamációját rendezzük. A reklamáció kezelésének kért módja utólag nem változtatható meg a beleegyezésünk nélkül.
7.13. A reklamáció kezelése. Ha Ön fogyasztó, a reklamációját indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül feldolgozzuk. Ha Ön nem vállalkozó, az Ön panaszát indokolatlan késedelem nélkül feldolgozzuk. Ezen időszakon belül értesítjük Önt a panasza rendezéséről, és az árut ugyanolyan módon kapja vissza, ahogyan azt a panasz benyújtásakor átadta nekünk. Ha a reklamáció nem kerül időben rendezésre, Önnek joga van elállni a szerződéstől. Ha a reklamációját elfogadjuk, a jótállási időszak és a meghosszabbított minőségi garancia időtartama meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a reklamációját feldolgoztuk.
7.14. A reklamációs költségek megtérítése. Reklamáció esetén Ön jogosult a termékfelelősségből eredő jogának gyakorlása során ésszerűen felmerült szükséges költségek megtérítésére. Ha az igényt elutasítják, jogosultak vagyunk az áru visszaküldésével kapcsolatban felmerült szükséges költségeink megtérítésére.
7.15. A követelés megerősítése. Amikor Ön gyakorolja a termékfelelősségi jogát, írásos visszaigazolást állítunk ki Önnek arról, hogy mikor gyakorolta jogát, mi a követelés tárgya és a követelés kezelésének módja, a követelés kezelésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás megerősítését és a javítás időtartamát, vagy a követelés elutasításának írásos indoklását.
A KERESKEDŐ ÁLTAL AZ ÁRUK HIBÁIVAL KAPCSOLATBAN BENYÚJTOTT IGÉNYEK
8.1. Az Általános Szerződési Feltételek ezen szakasza csak akkor vonatkozik Önre, ha Ön vállalkozó, és szabályozza az áruk hibáival kapcsolatos felelősségünket.
8.2 Az áruk hibáiért való felelősségünk. Az árukat a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és kivitelben szállítjuk Önnek. Ha a minőség és a kivitelezés nem egyeztetett, akkor az árukat a szerződésben meghatározott célra, egyébként a szokásos célra alkalmas minőségben és kivitelben szállítjuk Önnek. Ha a mennyiség csak hozzávetőlegesen van megadva, mi határozzuk meg a pontos mennyiséget. Ha az áru hibás, amikor a kárveszély átmegy Önre, akkor ezért mi felelünk. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a hiba a szerződés megkötésekor szokásos gondossággal felismerhető.
8.3. Extra garancia vállalkozások számára. Nem nyújtunk extra minőségi garanciát, és nem vállalunk felelősséget az áruk olyan hibáiért, amelyek a kárveszély Önre történő átszállása után jelentkeznek.
8.4 A felelősség korlátozása. Nem vállalunk felelősséget Önnel szemben
8.4.1. az alacsonyabb áron értékesített árukért olyan hiba miatt, amelyre vonatkozóan az alacsonyabb árban állapodtunk meg,
8.4.2. az áruk szokásos használatából eredő elhasználódásért,
8.4.3. használt áruk esetében az áru használatának vagy elhasználódásának megfelelő mértékű hibáért, amely az áru átvételekor megvolt,
8.4.4. az áru hibáiért, ha ez az áru jellegéből nyilvánvaló, különösen romlandó áruk esetében,
8.4.5. az áru hibáiért, ha azokról Ön az áru átvétele előtt tudott,
8.4.6. az áru hibáiért, ha azokat Ön okozta.
8.5. A jog gyakorlására vonatkozó határidő. Ön köteles az árut a lehető leghamarabb megvizsgálni, és meggyőződni annak tulajdonságairól és mennyiségéről. Ön köteles az áru hibáiért való felelősségből eredő jogát indokolatlan késedelem nélkül, a lehető leghamarabb gyakorolni velünk szemben, miután a hibát felfedezte. Legkésőbb attól a naptól számított 6 hónapon belül, vagy rejtett hiba esetén 2 éven belül, amikor az árut átadtuk Önnek, gyakorolhatja ezt a jogot. Ellenkező esetben az áru hibáiért való felelősségre vonási joga megszűnik, és nem kerül megadásra.
8.6 Az Ön jogai a szerződés lényeges megszegése esetén. Ha a hiba lényeges szerződésszegést jelent, Ön jogosult:
8.6.1. a hiba kijavítására új, hibátlan áru szállítása vagy a hiányzó áru pótlása révén,
8.6.2. a hibát az áru kijavításával orvosolni,
8.6.3. ésszerű árengedményt a vételárból; vagy
8.6.4. elállni a szerződéstől.
Lényeges szerződésszegésnek minősül az olyan hibás áru szállítása, amelyről a szerződés megkötésekor tudnunk kellett, hogy ha Ön ezt előre látta volna, nem kötött volna velünk szerződést; egyéb esetekben a szerződésszegés lényegtelennek minősül. Ha Ön nem értesített minket választott jogáról, akkor ugyanazok a jogok illetik meg Önt, mint a nem lényeges szerződésszegés esetén.
8.7 Az Ön jogai nem lényeges szerződésszegés esetén. Ha a hiba nem jelentős szerződésszegésnek minősül, Önnek joga van:
8.7.1. a hiba kijavítására,
8.7.2. ésszerű árengedményt a vételárból.
Ha Ön nem értesít minket az Ön által választott jogáról, akkor a hibát az áru kijavításával, új áru szállításával vagy az általunk nem szállított áru szállítása útján orvosolhatjuk. Ön a választott jogát később nem változtathatja meg a beleegyezésünk nélkül.
8.8 A szerződés felbontásának és az új áru leszállításának követelése. Ha Ön nem tudja az árut abban az állapotban visszaszolgáltatni, ahogyan átvette, nem állhat el a szerződéstől, illetve nem követelheti új áru szállítását. Ez nem vonatkozik,
8.8.1. ha az áru hibás állapotának megállapítására irányuló vizsgálat eredményeként történt állapotváltozás,
8.8.2. ha Ön az árut a hiba felfedezése előtt használta,
8.8.3. Ön nem okozta cselekményével vagy mulasztásával az áru változatlan állapotban történő visszaküldésének lehetetlenségét; vagy
8.8.4. ha Ön a hiba felfedezése előtt eladta az árut, ha azt elfogyasztotta, vagy ha az árut a rendes használat során megváltoztatta; ha ez csak részben történt meg, akkor Ön köteles visszaszolgáltatni nekünk azt, amit még vissza tud adni, a fennmaradó részt pedig olyan mértékben kell megtérítenie nekünk, amilyen mértékben az áru használatából hasznot húzott.
8.9 A követelés módja. Abban az esetben, ha Ön élni kíván a hibákért való felelősségből eredő jogával, Ön ezt megteheti:
8.9.1. Az áru elküldésével az eljárás során általunk megadott címre,
8.9.2. ha a jótállási jegyen vagy más dokumentumon, az áru csomagolásán vagy webáruházunkban feltüntetett, a hibákért való felelősség igénylésére kijelölt más személyt, akkor ettől a személytől.
8.10 Az igényérvényesítés elemei. Az árut olyan állapotban kell átadni nekünk, amely lehetővé teszi számunkra az igényérvényesítés megalapozottságának megítélését, különösen az áru nem adható át indokolatlanul piszkos állapotban. A reklamáció benyújtásakor Önnek a következőket kell tennie:
8.10.1. bizonyítani, hogy az árut tőlünk vásárolták,
8.10.2. meg kell adnia, hogy milyen hibára hivatkozik, és hogyan szeretné, hogy a követelését rendezzük. A reklamáció kezelésének kért módja utólag nem változtatható meg a beleegyezésünk nélkül.
8.11 A reklamáció kezelése. Panaszát indokolatlan késedelem nélkül kezeljük. Az árut ugyanolyan módon kapja vissza, ahogyan azt a reklamáció benyújtásakor átadták nekünk. Ha a reklamációját elfogadjuk, a hibákért való felelősségből eredő jogainak gyakorlására rendelkezésre álló idő meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a reklamációját feldolgoztuk.
8.12 A kárigénylés költségeinek megtérítése. Ha az Ön igényét elfogadjuk, Ön jogosult a termékfelelősségi jogok gyakorlása során ésszerűen felmerült szükséges költségek megtérítésére. Ha az igényt elutasítják, jogosultak vagyunk az áru visszaküldésével kapcsolatban felmerült szükséges költségek megtérítésére.